7 iul. 2009

Între Dumnezeu şi cosmos - de Raimon Panikar

citesc Raimon Panikar, Între Dumnezeu şi cosmos, apărută la Editura Herald. drumul spre această carte mi l-a arătat Viorica pe http://www.ceruldinnoi.ro/, şi îi mulţumesc din suflet!

se zice în carte:

Forma normală a rugăciunii este să ne adresăm lui Dumnezeu ca unui tu. (...)
... doar atunci când mă descopăr pe mine ca tu-ul unui eu care mă cheamă - "Tu eşti Fiul meu" - mă înalţ până la relaţia veritabilă. cheamă astfel încât eu mă simt chemat să fiu. Libertatea mea este posibilitatea pe care o am de a răspunde la această chemare a Eu-lui lui Dumnezeu, iar rugăciunea mea constă în a mă descoperi ca un tu care poate dialoga cu Eu-l, ştiind că iniţiativa vine de la acest Eu şi nu de la acest tu care sunt eu. - pag. 156
¤
Când spun că rugăciunea este mai mult un răspuns decât o cerere, mai mult o ascultare decât un strigăt, o spun pentru că am această experienţă de a fi un tu suscitat de Eu. - pag. 157

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

buna, Tata

sunt eu, Fata Ta... am venit să mă aştepţi în Prag... Aceasta e Moştenirea mea