23 sept. 2009

dialoguri duhovniceşti care mă fac fericită! (14)

foto: A. Petrosian
Părintele:
- În viaţă, e mult mai important să îţi pui întrebări decât să îţi dai răspunsuri. Statistic vorbind (procentual), întrebările sunt mai sincere decât răspunsurile. Eroarea se strecoară nu când te întrebi, ci când încerci să răzpunzi. Suntem atât de grăbiţi în a da răspunsuri, încât nici nu mai avem răbdarea de a pune întrebări acestor răspunsuri. Nichita Stănescu, dând cea mai frumoasă definiţie muzicii, a spus : "muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nicio întrebare". Dar cine are bunul-simţ estetic şi filosofic al lui Nichita ca să poată să răspundă la neîntrebări? Omul credincios Îi pune întrebări lui Dumnezeu cu speranţa şi credinţa că numai El este Cel care poate da răspunsuri adevărate. Dacă acceptăm că suntem fiii Aceluiaşi Părinte Ceresc, atunci să şi credem că suntem întrebările Aceluiaşi Tainic Răspuns.

Mulţumesc, Părinte!

4 comentarii:

  1. Mo,pe cine cita Octavian Paler cand spunea ca "arta e o rana transformata in lumina"?(sa fie Miguel de Unamuno oare?)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mo draguta, cred ca pe Braque... cel putin asa zice nenea nenea netul. Frumos citat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e!M-ai"luminat"!
    Multumesc,Mikamo! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu iti multumesc, floare! Am o prietena care in loc de Buna, ce mai faci? zice: Ce mai faci, floare?
    Sa ne fie ziua inflorita!

    RăspundețiȘtergere

buna, Tata

sunt eu, Fata Ta... am venit să mă aştepţi în Prag... Aceasta e Moştenirea mea