2 oct. 2008

kaizen, arta paşilor mici

am descoperit un blog care mi-a mers la suflet. materialul KAIZEN din el mi-a plăcut mult.

iată un fragment:

"Schimbarea este automata in toata natura. Nimic nu ramane la fel. Anotimpurile vin si trec. Muntii apar si sunt erodati in timp. Un fir de iarba pleaca de la samanta si, prin forte proprii, reuseste sa strapunga pamantul si sa rasara. Toate acestea se intampla fara efort, de la sine.
Colaborarea noastra cu natura in schimbarea dorita consta in a transforma schimbarea dorita in ceva ce sa se intample de la sine, fara efort.

Aceasta este calea Kaizen.
Kaizen este un cuvant japonez format din 2 particole “Kai” reprezentand schimbare sau corectare, ajustare si “Zen” reprezentand bun. Deci Kaizen reprezinta o “schimbare in bine“, o imbunatatire.

Secretul Kaizen-ului consta in faptul ca imbunatatirea aceasta nu se face in pasi mari, ci in cei mai mici pasi posibili. Nu se schimba viata, ci se ajusteaza putin cate putin, pana viata ajunge sa fie in forma dorita.

Daca te gandesti la o imbunatatire minora si te intrebi daca nu e poate prea mica sa conteze, ei bine atunci incearca sa o faci si mai mica, sa fii sigur ca e “prea mica”. In felul acesta viteza cu care se va produce schimbarea va creste."

(post-ul întreg aici)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

buna, Tata

sunt eu, Fata Ta... am venit să mă aştepţi în Prag... Aceasta e Moştenirea mea