22 ian. 2010

ajutor învăţare lunile anului

Pentru copilaşii care întâmpină dificultăţi în perceperea succesiunii lunilor anului, a anotimpurilor, am făcut acest cerc, "învârtit" de săgeţi în sensul curgerii timpului, al acelor de ceasornic... Puteţi imagina diverse jocuri împreună cu copiii pe această temă. De exemplu, vă puteţi ajuta de un zar (sau de două zaruri, şi însumaţi cifrele), pe care îl aruncaţi pe rând. Copilul dă 4, să zică luna a 4-a, eventual anotimpul. Apoi tu, mămico, sau tu, tăticule, bunicuţo sau frăţiorule! La fiecare lună se poate zice ceva specific: de ex. ianuarie: ziua de naştere a lui Vladimir, prietenul cel mai bun; iunie: se coc cireşele, care copilului îi plac mult etc. - evenimente care au semnificaţie pentru copil. Apoi mers înaintea şi înapoia unei luni, pentru a fi învăţaţi vecinii lunii respective. Ca şi cum, în decursul unui an, lunile şi-ar preda, misterios, ştafeta...
Mai puteţi face un copac cu 12 bileţele-cadou-lunile anului... În fine, ce vă trece prin cap!
Spor şi bucurie la lucrul cu lunile anului, cu anotimpurile, cu un primitor an întreg!

Mulţumesc din suflet pentru sugestie şi ajutor drei psiholog Udrea de la Policlinica pentru copii Dorobanţi şi lui Octav care m-a ajutat să transform fişierul Word într-unul .jpeg! Cine doreşte fişierul cu cercul, mult mai clar, în Word şi altul cu zilele săptămânii, să îmi dea un semn.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

buna, Tata

sunt eu, Fata Ta... am venit să mă aştepţi în Prag... Aceasta e Moştenirea mea