20 apr. 2007

povestioare Cos şi Mih/ 2004

Literele şi cifrele acasă la fetiţă

O fetiţă stătea în bancă şi făcea lecţii. Dintr-o dată uşa se deschise şi apărură nişte cifre şi nişte litere. Toate dansau în feluri diferite: una dansa sărind în sus, alta dansa ca un balet, şi cifrele, ce să mai zic!, dansau ca (precum) cucul! Toate erau bucuroase la petrecere!
Când intră pe uşă, tata începu să ţipe, pentru că literele şi cifrele dansau în casa lui. "Tată, astea sunt literele şi cifrele mele. Când eu făceam lecţii, ele au dat buzna pe uşă". Mama zicea: "Draga mea, tu ai invitat literele şi cifrele aici?'' "Păi, eu nu le-am invitat, ele au venit!"
Şi a mai sosit un om, care le-a zărit şi a zis: "Ce litere şi cifre frumoase!" Literele vorbeau. Litera B zicea: "Nenea, ce cauţi aici?" Era cam enervată, că le stricase petrecerea. "Păi, sunt doar vânzătorul de conserve! Eu sunt nenea cu conservele!"
Când veni şi sora ei de la şcoală, găsi literele şi cifrele dansând în camera ei. "Ce ritm bun, zise ea, să petrecem!"
Noaptea au dormit fiecare cu literele preferate. Fetiţa mai mică dormea cu litera R, iar sora ei mai mare dormea cu litera O. Mama şi tata nu se culcau cu literele. Mama dormea cu cerceii ei preferaţi, iar tata - ce să mai spun! - dormea cu ceasul deşteptător.
Dimineaţa când se treziră veni nenea poştaşul şi strigă în gura mare: "Poşta! Poşta!" Literele toate se strecurară în scrisoare, iar cifrele săriră pe geam...
Cosmin, 25.09.2004

Un pui de câine se pierduse de mama lui şi se întâlni cu un pui alb.
Mihnea, 25.09.2004

Creionul fericit

Cerul e albastru, păsărelele cântă, lumea e bucuroasă, multe frumuseţi se întâmplă în oraş... căţeluşii beau apă, pisicile dorm, lumea e fericită. Magazinele cu jucării sunt deschise, copiii umblă la calculatoare, se joacă... Iarna Moş Crăciun le aduce jucării copiilor cuminţi, iar copiilor răi le aduce lapte. Zâna Măseluţă cred că e foarte drăguţă în felul ei. Electricitatea are o logică bună, ea vine din fabricile de electricitate. Balenele stau şi fac o băiţă în apă. Lupoaica stă şi naşte un puişor de lup. E linişte acolo, că e un botez al lupilor...
Cosmin, 26.09.2004

2 comentarii:

  1. Mi-au fost dictate, in plin elan creator, de autori! era o veselie pe noi!

    RăspundețiȘtergere